Szeretet hónap, avagy a nőnap újragondolva

Ha te is úgy érzed nehezebben éled meg ezt az időszakot, mint tavaly ilyenkor, akkor tarts Puskás Lilivel! Figyelj magadra, tarts márciusi self-care és self-love hónapot!

Elérkezett a március – sőt már túl is vagyunk az első héten – de nem szabad elfelejtenünk, hogy előttünk áll még egy jeles nap, amikor minden a nők körül forog. Évtizedek óta minden évben, március nyolcadikán kifejezik a nők iránt érzett tiszteletet és megbecsülést, virág, vagy bármilyen más apró ajándék formájában. Én azonban arra gondoltam, hogy megpróbálhatnánk egy kicsit más oldalról megközelíteni ezt a napot idén.

Mióta beköszöntött az online oktatás, és ez a karanténos időszak, másról sem lehet olvasni, mint hogy hogyan maradj pozitív, motivált, hogyan ne őrülj bele ebbe a káosszal teli és bizonytalan helyzetbe. Ugyanakkor egyre inkább úgy tűnik, hogy megint egy nehezebb időszak következik, az emberek pedig kezdik a tűrőképességük határát elérni. Ezért gondolom úgy, hogy fontos lenne, ha ezt az egy napot, most egy egész hónappá bővítenénk ki, és minden nap hálásak lennénk társainknak és saját magunknak is! Legfőképpen a nőknek!
Próbáltam az általánosabb praktikák mellett – amit már olyan sok helyen is leírtak – olyan tevékenységeket összegyűjteni, amik segíthetnek nekünk abban, hogy megtaláljuk az utat vissza önmagunkhoz, amik miatt azt érezhetjük, hogy kezdünk kimászni a sötét gödörből, már tudunk pozitívabban tekinteni a világra, vagy akár csak saját magunkra, a helyzetünkre. Legyen hát ez a március a self-care és self-love hónapja.

Az igaz, hogy már sok poszt, cikk szólt ezekről, de úgy gondolom sosem baj, ha ezeket újra és újra elolvassuk, látjuk, hiszen ezek segíthetnek át minket a nehézségeken, a buktatókon.

Csak légy kedves önmagadhoz és ne hasonlítgasd magad másokhoz. Az egész életünket egy testben éljük le, ő az, aki végig velünk van, nem tudunk kiszakadni belőle, éppen ezért fontos, hogy elfogadjuk, szeressük magunkat, a testünket, és legyünk hálásak azért, hogy megvéd minket, lehetővé tesz számunkra nagyon sok tevékenységet, és, hogy egy életen át elkísér minket. S nem kizárólag testileg kell odafigyelnünk magunkra, hanem mentálisan is. Az online oktatás, az, hogy otthon ülünk, hogy kevesebbet találkozhatunk barátainkkal és nem lehetnek olyan fergeteges bulik sem, mind rontanak közérzetünkön, éppen ezért kell új dolgokat kitalálnunk és kipróbálnunk. Csak nyilván most bizonyos keretek között. Válasszunk ki egy napot, amikor könnyebben félre tudjuk tenni a teendőinket, nincs annyi elfoglaltságunk, és szánjuk magunkra ezt a kis időt. Legyen ez akár egy hétköznap, vagy egy hétvégi nap, kicsit vonuljunk vissza a nyüzsgésből, próbáljuk meg magunk mögött hagyni a problémákat – persze tudom, ez nem könnyű – és csak élvezzük a felszabadult óráinkat. Ne legyen miatta lelkiismeretfurdalásunk, hiszen ez is ugyan olyan fontos, mint bármilyen más teendő.
Próbáljunk ilyenkor megszabadulni a telefonunktól, laptopunktól is, hiszen az elmúlt hetek, hónapok folyamatosan ezekről szóltak, és még úgy néz ki, egy darabig ezekről is fognak.

1) Olvass! 

Hűséges könyvmolyként muszáj ezt a kikapcsolódási lehetőséget is megemlítenem, hiszen az egyik legjobb elfoglaltság a világon! Bármilyen téma is érdekeljen, biztosan találsz egy remek olvasnivalót róla. Emellett pedig teljes mértékben segít ellazulni, elgondolkodtat és segítségével rengeteg új világot ismerhetünk meg, ahová bármikor vissza is térhetünk, ha csak szeretnénk egy kicsit elmenekülni a való világból.

2) Menjünk ki a szabadba, sétáljunk egyet. 

Ha minden jól megy, akkor most már tényleg magunk mögött hagyhatjuk a hideg és nyirkos napokat, ez pedig nem mást jelent, mint hogy a tavasz már itt kopog az ablakunkon, és felajánlja a felfrissülés, újrakezdés lehetőségét. Legyen az akár egy hosszabb, több napos, ottalvós, vagy akár csak pár órás kirándulás a közeli erdőbe, biztos vagyok benne, hogy mindenképp megéri! Sőt ugyan ilyen fontos, ha csak bevásárolni megyünk. Válasszunk inkább egy közeli üzletet, ahová gyalog is kényelmesen elmehetünk, ha pedig megtehetjük akkor ne csak végig rohanjuk ezt az utat, hanem lassan ráérősen menjünk, és élvezzük ki ezt a kis időt is, amit a szabad levegőn tölthetünk. Ugyanakkor nem csak ezek segítségével kapcsolhatunk ki.

A márciusnak – főleg a nőnapnak – szerves részét képezik a növények éppen ezért nem hagyhatjuk ki őket a listánkból.

Amellett, hogy színnel, élettel töltik meg a mindennapjainkat, a lakásunkat, még tisztítják is a levegőt, és csökkentik a vérnyomást, illetve a stresszt is, ami úgy gondolom, mostanában a legfontosabb szegmense lehet az életünknek. Az, hogy gondoskodhatunk róluk, igazából „mindfulness" gyakorlatnak számít, és bár oda kell figyelnünk rájuk, meg kell ismernünk az igényeiket, azt, hogy mitől érzik ők is jól magukat, azonban ez nem időpocsékolás, mert a befektetett energia mind megtérül. Zöld barátaink egyaránt ápolják a testünket és a lelkünket is.

3) Mindenképp próbáljunk ki valami újat!

Legyen az akár egy új hobbi, egy új sorozat, egy másik edzős videó, vagy csak egy új útvonal, ahol eddig nem sétáltunk még, mindenképp változtassunk. Lépjünk ki a komfortzónánkból, hogy aztán elmondhassuk, megpróbáltuk. Sosem tudhatjuk mikor történik velünk valami remek dolog, pont amiatt, hogy kicsit kimozdultunk, megszakítottuk a mindennapos rutinunkat. Ha pedig esetleg valami nem sikerül, az sem baj. Nem lehet mindig minden tökéletes, hiszen emberek vagyunk. Mindenkinek vannak rosszabb napjai, hetei, és ezekből is tanul az ember, de leginkább saját magáról és az érzéseiről. Arról, hogy az ilyen pillanatokat hogyan éljük meg, s hogy hogyan fordíthatjuk magunkban úgy, hogy aztán nyugodt szívvel tudjunk visszagondolni rá. Szóljon most ez az újdonságokról, arról, hogy odafigyelünk magunkra, minden apró rezdülésünkre, érzésünkre és értékeljük azt, ahol most tartunk!

 

Legyen ez egy lelkünket regeneráló hónap, ami után nyugodtabban és kiegyensúlyozottabban folytatjuk ezt a bizonytalan időszakot és majd visszatekintve legyünk hálásak, hogy adtunk egy kis szusszanást a lelkünknek és a testünknek egyaránt.

Írta: Puskás Lili


< Vissza